Práva cestujících v letecké dopravě
Práva cestujících v letecké dopravě
Cestující využívající leteckých služeb ještě donedávna nevěděli, jak se v případě frustrující situace, jež může nastat v souvislosti s letem, úspěšně bránit a na koho se v případě žádosti o odškodnění obrátit. Dříve, pokud se chtěl pasažér domoci svých práv, jeho snaha často skončila spíše neúspěchem. Toto se však díky nařízením Evropské Unie změnilo. A s tím Vám naše advokátní kancelář velice ráda pomůže.
výhody služby
- Sepsání žádosti již do dvou dnů od první schůzky
- Nemusíte se o nic starat, pouze získáte zpět peníze na Váš účet
- Vyhnete se nepříjemným průtahům
proč využít našich služeb
- Pracujeme rychle a flexibilně
- Potřeby klienta jsou naší prioritou
- Jsme tým zkušených advokátů
Co o nás říkají klienti
Co o nás říkají klienti
Zveřejněno na Tomas Max2025-11-20Trustindex ověřuje, že původní zdroj recenze je Google. Děkuji že jste mi pomohl. Telefonicky všem doporučuji.Zveřejněno na Jana Vanova2025-11-08Trustindex ověřuje, že původní zdroj recenze je Google. Pan JUDr.Kiršner mi po telefonu poradil,byl velice příjemný,moc oceňuji vstřícnostZveřejněno na Antonín Brůna2025-11-03Trustindex ověřuje, že původní zdroj recenze je Google. Děkuji za rychlou tel. reakci a výstižný tel. rozhovor s p. JUDr. Kiršnerem ve věci mého dopravního přestupku. Ant. BrůnaZveřejněno na Roman Bareš2025-10-17Trustindex ověřuje, že původní zdroj recenze je Google. Dekuji z celého srdce panu magistru Doubkovi, za to, ze me vítězně provedl velmi nepříjemnou životní situací. Jednalo se o dědické řízení. Závěť byla vůči jedinému potomkovi zůstavitele naprosto nelidská a krutá, přesto jsem s výraznou pomocí pana magistra, došli k lidskému kompromisu. Chci mu tímto poděkovat!!! Bylo to super. DekujiZveřejněno na Dana Ge2025-10-08Trustindex ověřuje, že původní zdroj recenze je Google. Příjemné vystupování, rychlá domluva. Doporučuji.Zveřejněno na Petra Soukupová2025-10-02Trustindex ověřuje, že původní zdroj recenze je Google. Blesková reakce - zavolání - na můj dotaz v oblasti pracovního práva. Vše, co jsem potřebovala vědět, mi bylo zodpovězeno.Zveřejněno na Michaela Hozmanová2025-09-22Trustindex ověřuje, že původní zdroj recenze je Google. Oceňuji rychlou konzultaci po telefonu a pomoc při řešení vzniklého problému.Zveřejněno na Jiří Najman2025-09-17Trustindex ověřuje, že původní zdroj recenze je Google. Skvela zkusenost. Proaktivni pristup s skvela podpora.Zveřejněno na Katka2025-09-10Trustindex ověřuje, že původní zdroj recenze je Google. Lidé na správném místě. Rychlá komunikace a poradí Vám ihned. Velice Vám děkujiNačíst dalšíPotvrdil: TrustindexOvěřený odznak Trustindex je univerzálním symbolem důvěry. Pouze nejlepší společnosti mohou získat ověřený odznak, pokud mají hodnocení nad 4.5, na základě recenzí zákazníků za posledních 12 měsíců. Číst více
Potřebujete poradit?
Přejeme Vám, aby Váš let proběhl bez jakýchkoli komplikací a abyste tak nebyli nuceni využít služeb advokátní kanceláře. Pokud by však nějaké komplikace nastaly, neváhejte se na nás obrátit.
Náhrada za zpožděný let náleží cestujícímu v případě, že byl jeho let zpožděn o více než tři hodiny. Tato finanční kompenzace se může v závislosti na délce letu pohybovat mezi 250 až 600 EUR. Letecká společnost je dále v případě zpožděného letu povinna zajistit cestujícím občerstvení a je povinna poskytnout možnost dvakrát si bezplatně zatelefonovat a zajistit cestujícím ubytování, zda-li je nutný pobyt i přes noc. Pokud délka zpoždění letu přesahuje pět hodin, jedná se již o významné zpoždění, kdy má cestující nárok zcela zrušit svůj let, přičemž dopravce musí cestujícímu vrátit cenu letenky.
Ačkoliv máte nárok na odškodnění za zpoždění letu, letecké společnosti se za určitých situací mohou zprostit povinnosti toto odškodnění vyplatit. Tyto situace se označují jako mimořádné okolnosti a patří mezi ně například špatné počasí ohrožující let, stávka, poškození letadla důsledkem nárazu blesku a vysoký výskyt sopečného prachu. Jedná se zde o zásah tzv. vyšší moci a dopravce pak není povinen kompenzaci za neuskutečněný let nebo zpoždění letu cestujícím vyplatit. Stává se ale, že letecké společnosti tyto mimořádné okolnosti využívají ve svůj prospěch, a to nepřijatelným způsobem tak, aby odškodnění nemusely cestujícím vyplatit.
Ztracené odbavené zavazadlo znamená pro cestujícího jisté nepříjemnosti a může dokonce zkazit celou dovolenou.
Cestující má od letecké společnosti nárok na okamžitou pomoc, jako je např. finanční příspěvek na koupi hygienických potřeb. Později může požadovat i kompenzaci za prokazatelné ztráty, a to až do výše 1220 EUR. Pokud má Vaše zavazadlo cenu vyšší, je nutné při odbavení zažádat o vydání potvrzení o vyšší hodnotě a uhradit příslušný poplatek. Dopravce pak bude odpovědný za ztrátu zavazadla až do částky, na kterou bylo potvrzení vystaveno. Jelikož cenu batožiny není možné vyčíslit paušální částkou, vzniklá škoda se musí prokázat účtenkami ztracených věcí. Pokud skutečně dojde ke ztrátě zavazadla, je povinností cestujícího sepsat reklamační formulář v co nejkratší době. Statistiky ukazují, že ačkoliv je letecká doprava masovou záležitostí, z každých 100 000 přepravených zavazadel se ztratí jenom 5 kusů, a je na 98 % pravděpodobné, že pokud se zavazadlo neobjeví hned po příletu, objeví se alespoň později.
Obecně platí, že pokud se cestující nedostaví k odletu, je letecká společnost oprávněna cestujícímu zrušit celou zpáteční letenku bez toho, aby měl nárok na proplacení vzniklé škody. Pokud Vám je jasné, že let s největší pravděpodobností zmeškáte, je potřebné ihned kontaktovat leteckou společnost, která může rozhodnout, že na Vašem místě přepraví někoho jiného, a Vy pak máte právo na vrácení ceny Vaší letenky.
Další zajímavostí je, že odškodnění za zmeškaný let od leteckých společností náleží cestujícím, kteří v důsledku zpožděných letů zmeškali na přestupech přípoj a do končené destinace tak přiletěli o více jak tři hodiny později, než původně měli.
Potřebujete poradit?
Přejeme Vám, aby Váš let proběhl bez jakýchkoli komplikací a abyste tak nebyli nuceni využít služeb advokátní kanceláře. Pokud by však nějaké komplikace nastaly, neváhejte se na nás obrátit.
Náhrada za zpožděný let náleží cestujícímu v případě, že byl jeho let zpožděn o více než tři hodiny. Tato finanční kompenzace se může v závislosti na délce letu pohybovat mezi 250 až 600 EUR. Letecká společnost je dále v případě zpožděného letu povinna zajistit cestujícím občerstvení a je povinna poskytnout možnost dvakrát si bezplatně zatelefonovat a zajistit cestujícím ubytování, zda-li je nutný pobyt i přes noc. Pokud délka zpoždění letu přesahuje pět hodin, jedná se již o významné zpoždění, kdy má cestující nárok zcela zrušit svůj let, přičemž dopravce musí cestujícímu vrátit cenu letenky.
Ačkoliv máte nárok na odškodnění za zpoždění letu, letecké společnosti se za určitých situací mohou zprostit povinnosti toto odškodnění vyplatit. Tyto situace se označují jako mimořádné okolnosti a patří mezi ně například špatné počasí ohrožující let, stávka, poškození letadla důsledkem nárazu blesku a vysoký výskyt sopečného prachu. Jedná se zde o zásah tzv. vyšší moci a dopravce pak není povinen kompenzaci za neuskutečněný let nebo zpoždění letu cestujícím vyplatit. Stává se ale, že letecké společnosti tyto mimořádné okolnosti využívají ve svůj prospěch, a to nepřijatelným způsobem tak, aby odškodnění nemusely cestujícím vyplatit.
Ztracené odbavené zavazadlo znamená pro cestujícího jisté nepříjemnosti a může dokonce zkazit celou dovolenou.
Cestující má od letecké společnosti nárok na okamžitou pomoc, jako je např. finanční příspěvek na koupi hygienických potřeb. Později může požadovat i kompenzaci za prokazatelné ztráty, a to až do výše 1220 EUR. Pokud má Vaše zavazadlo cenu vyšší, je nutné při odbavení zažádat o vydání potvrzení o vyšší hodnotě a uhradit příslušný poplatek. Dopravce pak bude odpovědný za ztrátu zavazadla až do částky, na kterou bylo potvrzení vystaveno. Jelikož cenu batožiny není možné vyčíslit paušální částkou, vzniklá škoda se musí prokázat účtenkami ztracených věcí. Pokud skutečně dojde ke ztrátě zavazadla, je povinností cestujícího sepsat reklamační formulář v co nejkratší době. Statistiky ukazují, že ačkoliv je letecká doprava masovou záležitostí, z každých 100 000 přepravených zavazadel se ztratí jenom 5 kusů, a je na 98 % pravděpodobné, že pokud se zavazadlo neobjeví hned po příletu, objeví se alespoň později.
Obecně platí, že pokud se cestující nedostaví k odletu, je letecká společnost oprávněna cestujícímu zrušit celou zpáteční letenku bez toho, aby měl nárok na proplacení vzniklé škody. Pokud Vám je jasné, že let s největší pravděpodobností zmeškáte, je potřebné ihned kontaktovat leteckou společnost, která může rozhodnout, že na Vašem místě přepraví někoho jiného, a Vy pak máte právo na vrácení ceny Vaší letenky.
Další zajímavostí je, že odškodnění za zmeškaný let od leteckých společností náleží cestujícím, kteří v důsledku zpožděných letů zmeškali na přestupech přípoj a do končené destinace tak přiletěli o více jak tři hodiny později, než původně měli.
Další služby v oblasti práva cestujících v letecké dopravě
PRÁVA CESTUJÍCÍCH LETECKY
PRÁVA CESTUJÍCÍCH LETECKY
Svých práv se jako cestující letecké dopravy můžete domoct na základě nařízení Evproské Unie č. 261/2004, kterým byla stanovena společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě.
Kontaktujte nás
Rádi Vám pomůžeme vyřešit Vaše záležitosti a poskytneme Vám potřebnou konzultaci.
Vyplníte žádost o konzultaci
1
Ozveme se Vám a domluvíme se na podrobnostech
2
Nabídneme Vám nejvhodnější řešení Vašeho problému
3
ObraŤte se na nás

Mgr. Petr Kovařík
petr.kovarik@cikr.cz

